Koulutus ammattilaisille: la 29.10. Sinuiksi moninaisuuden kanssa

5.10.2022

Sinuiksi moninaisuuden kanssa

Sinuiksi-palvelu on valtakunnallinen STEA:n rahoittama ja Sinuiksi ry:n (entinen Pirkanmaan Seta) hallinnoima neuvontapalvelu seksuaalisen suuntautumisen, seksuaalisuuden ja sukupuolen moninaisuuden teemoihin. Asiakasyhteydenottoja on vuosittain noin 600 eri henkilöltä. Palvelumuotojamme ovat mm. etävastaanottotapaamiset, chat-vertaistukiryhmät sekä anonyymi kysymys-vastauspalsta.

Kouluttajat:

Mikko Ala-Kapee, YTM, seksuaaliterapeutti, Sinuiksi-palvelun toiminnanjohtaja

Outi Santavuori, KM, seksuaali- ja pariterapeutti, kliininen seksologi, Sinuiksi-palvelun neuvontatyöntekijä

Kohderyhmä:

Asiakasvastaanottotyötä tekevät sote-alan ammattilaiset

Ajankohta: lauantai 29.10.2022 klo 10-16

Paikka: etäkoulutus (linkki lähetetään osallistujille)

Hinta: 150€

Ohjelma:

klo 10 - 12 Asiakastilanteen turvallistaminen Tasa-arvo- ja yhdenvertaisuuslakien toteutuminen vastaanotolla

• Kaapin käsite, kaappistrategiat, turvallisesti kaapissa ja kaapin ulkopuolella

klo 12 - 13 Lounastauko
klo 13 - 15 Määritelmät kasvun työkaluina:

• Seksuaalisen suuntautuminen, sukupuolen ja ihmissuhteiden moninaisuus
  • Identiteetin rakentuminen
  • Omannäköistä, turvallista seksiä ja seksittömyyttä

klo 15 - 16 Päivän koonti ja keskustelua

Hyödynnämme koulutuksessa käänteisen opetuksen menetelmää (flipped classroom), jonka vuoksi odotamme osallistujien tutustuvan aihepiirin aineistoon itsenäisesti etukäteen. Lähetämme aineistolistan ilmoittatumisen yhteydessä. Näin koulutuspäivänä jää enemmän aikaa kouluttajien ja osallistujien väliseen vuorovaikutukseen. Listan mukana on ohjeet niille, jotka haluavat koulutuksen suorittamisesta kertovan todistuksen. Olemme määritelleet koulutuskokonaisuuden (sisältäen itsenäisesti työstettävän opintotehtävän) laajuudeltaan 27 tunniksi, joka vastaa työmäärältään yhtä opintopistettä.

Ilmoittautuminen: 17.10.2022 mennessä.
Mukaan mahtuu 20 osallistujaa.

Lisätiedot: outi.santavuori [at] sinuiksi.fi

Tervetuloa!