Haluaisitko sinä toimia 8.-luokkalaisten sateenkaarikouluttajana?

19.9.2022

Sinuiksi ry (ent. Pirkanmaan SETA) on seitsemän vuoden ajan ollut mukana tuottamassa neljän työpajan Sepäse-sarjaa (SEksuaaliihdeSEikkailu) yhdessä mm. Tampereen kaupungin nuorisoneuvolan ja nuorisopalvelujen kanssa.

Lue pajoista täältä: Turvataitoja ja asiallista tietoa 8.-luokkalaisille seksuaalisuudesta ja moninaisuudesta [Tampereen kaupunki - Blogit]

Sinuiksi ry:n vastuulla on toteuttaa seksuaalista suuntautumista, sukupuoli-identiteettiä ja yhdenvertaisuutta osallistavasti esittelevä paja.

Etsimme nyt uusia kouluttajia vetämään syksyn ja kevään pajoja. Sovellut tehtävään erinomaisesti, jos sinulla on jo hyvät perustiedot seksuaali- ja sukupuolivähemmistöistä, sinulla on aiempaa kokemusta nuorten kanssa työskentelystä, olet ulospäinsuuntautunut ja sinulla on aikaa päivisin esimerkiksi opiskelujen rinnalla kouluttaa Tampereen yläkouluilla.

Jos tunnistat itsesi tästä kuvauksesta, niin ilmoittaudu mukaan

Sinuiksi ry tarjoaa perehdytyksen tehtävään kahdesti lokakuun aikana (ti 18.10. klo 13-16 ja ma 24.10. klo 13-16) sekä valmiin koulutusmateriaalin. Koulut huolehtivat aikatauluista. Seuraava pajarupeama on 7.-25.11.2022. Päivässä on kahdeksan 45 minuutin pituista pajaa. Kouluttajat saavat varata etukäteen montako pajaa voivat vetää (yleensä 2-4 kpl/päivä). Sinun ei myöskään tarvitse olla käytettävissä kaikkina marraskuun päivinä. Tampereen kaupunki korvaa tehdyt pajat tuntityönä (20€/paja) verokorttia vastaan.

Työ on antoisaa ja palkitsevaa, joskin toistotyönä tehtynä myös raskasta. Pajat tavoittavat kaikki 8.-luokkalaiset eli 2000 oppilasta vuodessa. Sepäse-malli on ainutlaatuinen Suomessa.

Tule mukaan! Lisätietoja Sinuiksi ry:n koordinaattorilta jenni(at)pirkanmaanseta.fi

Sepäse-pajakuva viime keväältä. Kuvassa on kaksi pajan vetäjää sekä pajassa käytettyä sanastomateriaalia.
Sepäse-pajakuva viime keväältä.