Koulutus: seksuaaliohjaus lastensuojelussa

10.10.2024

Tervetuloa päivittämään osaamistanne seksuaaliohjaukseen liittyvissä asioissa! Tiesithän, että seksuaaliohjaus on kaikkien sosiaali-, terveys- ja kasvatusalojen ammattilaisten vastuulla? Joskus puhuminen seksuaalisuudesta ja sukupuolesta saattaa olla haastavaa, mutta siihen ei liity mitään ylitsepääsemättömiä esteitä!

Tarjoamme teille koulutusta:

Koulutuksen sisällöt

• Miten lastensuojelussa voidaan tukea lapsen ja nuoren kokonaisvaltaista hyvinvointia, johon sisältyy myös seksuaalisuus ja sukupuoli?
  • Miten puhua seksuaalisuudesta ja sukupuolesta?
  • Millä tavoin voidaan varmistaa yksikön turvallisempi tila, joka kannustaa pohtimaan ja keskustelemaan myös seksuaalisuudesta ja sukupuolesta?
  • Miten vähemmistöstressi saattaa ylläpitää tai muodostaa ei-toivottuja käyttäytymismalleja ja miten tukea lapsen ja nuoren kasvua ja kehitystä näissä tilanteissa?

Seksuaaliohjaus lastensuojelutyössä

Tervetuloa koulutukseen, lastensuojelun ammattilainen! Koulutus on suunnattu kaikille lastensuojelutyötä tekeville, jotka haluavat kehittää omaa osaamistaan erityisesti seksuaalisuudesta, sukupuolesta sekä niiden tukemisesta.

Koulutuksessa käydään teoreettisesti läpi:

• lapsen ja nuoren seksuaalisuusen, sukupuolen sekä identiteetinkehitystä
  • vähemmistöstressiteoriaa
  • lastensuojelun paikkaa kokonaisvaltaisen kasvun ja kehityksen tukemisessa
  • Seksuaaliohjausta

Koulutuksesta saat myös konkreettisia menetelmiä ja toimintamalleja oman työsi kehittämisen tueksi, joilla voidaan helpottaa luontevaa keskustelua seksuaalisuudesta ja sukupuolesta sekä luottamuksen syntymistä asiakassuhteessa.

Lyhyesti

• Kenelle: lastensuojelun työntekijöille (sosiaalityöntekijät, sosiaaliohjaajat, yksikön johtajat, vastaavat ohjaajat, ohjaajat, perheohjaajat, perhetyöntekijät)
  • Koulutuksen aika: 5.11.2024, kello 13.30-16
  • Paikka: Microsoft Teams
  • Kouluttaja:

Mico Ylimäki, toiminnanjohtaja, Sinuiksi ry

Sosionomi (AMK & YAMK), lastensuojelutyön asiantuntija, mielenterveys- ja päihdetyön asiantuntija, seksologi, ratkaisukeskeinen neuropsykiatrinen valmentaja

Ilmoittautuminen, maksu ja peruutusehdot

Koulutus on maksullinen. Maksu on 50 € / osallistuja. Jos organisaatiostanne osallistuu useampi koulutukseen, hinta on 40 € / osallistuja. Ilmoitathan osallistumisesi oheisen lomakkeen kautta (huom! Ilmoita samasta organisaatiosta osallistuvat samalla lomakkeella!). Ilmoitathan myös laskutustietosi. Ilmoittautuminen on auki 3.11. kello 16 saakka.

Peruutusehdot: koulutukseen osallistuminen on peruttava viimeistään 3.11. kello 16 mennessä. Muussa tapauksessa koulutukseen osallistuminen laskutetaan.

Linkki koulutukseen toimitetaan koulutusta edeltävänä päivänä (4.11.2024) ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen. Jos linkki ei ole tullut perille, ilmoitathan siitä 5.11.2024 aamun aikana!

Ilmoittautuminen: https://tinyurl.com/seksohjlasu