Liity Sinuiksi ry:n verenluovutusryhmään

25.6.2024

3.12.2023 asti miesten välisestä seksistä seurasi neljän kuukauden verenluovutuskielto. Tämä syrjivä verenluovutuseste poistui 4.12.2023. Nykyisin seksi uuden, vaihtuneen tai usean kumppanin kanssa aiheuttaa henkilölle neljän kuukauden väliaikaisen verenluovutuskiellon sukupuolesta riippumatta. Tämä on edelleen osittain syrjivä rakenne.

Miesten välisen seksin verenluovutuskiellon poistumisen kunniaksi Sinuiksi ry:ssä työntekijät saavat luovuttaa verta työajalla!

Haluamme kannustaa koko yhteisöämme tekemään matalalla kynnyksellä hyvää ja auttamaan muita. Voit liittyä Sinuiksi ry:n luovuttajaryhmään:

• Kuka tahansa voi liittyä ryhmään mainitsemalla sen nimen (Sinuiksi ry) verenluovutuksessa.
  • Jokainen luovutuskäynti kerryttää yhden pisteen ryhmälle.

Verenluovuttaja voi kuulua vain yhteen Luovuttajaryhmään kerrallaan, ryhmää voi kuitenkin vaihtaa halutessaan.

Ryhmän jäsenistä ei anneta mitään henkilö- tai muita yksilöiviä tietoja ryhmän vetäjälle tai sen muille jäsenille. Jokainen luovutuspiste on siis anonyymi.

Luovuttaa voi missä tahansa luovutuspaikassa Rovaniemeltä Hankoon.

Verenluovutus on todella vaikuttava tapa tehdä yhdessä hyvää: Yksi auttaa kolmea potilasta ja kolme auttaa jo yhdeksää! Lue lisää verenluovutuksesta täältä: https://www.veripalvelu.fi/verenluovutus/