Manse Pride -viikon elokuvaillat

10.6.2023

Manse Pride -viikolla nähdään kolme elokuvailtaa, jotka on järjestetty yhteistyössä Sinuiksi ry:n, Arthouse Cinema Niagaran, Tampereen elokuvajuhlien ja Ammattiliitto Pron kanssa. Elokuvat käsittelevät ylpeyttä ja omanlaisen elämän elämistä eri näkökulmista.

Miehet suutelemassa kadulla, kuvakaappaus Mascarpone elokuvasta.

Alessandro Guida, Matteo Pilati: Mascarpone (2022)

Ma 12.6.2023 19:00 - 20:45

Mascarpone (2022, Italia, 101 min, K12) on uusi romanttinen komedia homosuhteista. Siinä yhdistyvät herkullinen ruoka, suuri draama ja ilkikurinen huumori tavalla, jonka vain italialaiset osaavat. Mascarpone-elokuva on Alessandro Guidan ja Matteo Pilatin ohjaama.

Neljä kuvaa lyhytelokuvaillan elokuvista

Tampere Film Festival goes Manse Pride -lyhytelokuvanäytös

To 15.6.2023 kello 19:00 - 21:00

Tampereen elokuvajuhlien kuratoima näytös, jossa nähdään neljä lyhytelokuvaa. Näytöksen kantavana teemana on haaveilu ja fantasia (K12).

Elokuvat:

Iiti Yli-Harja: BLUSH - An Extraordinary Voyage  (2022, Suomi, 14 min)

Hakim Mao: Idiot Fish (2022, Ranska, 24 min)

Dania Bdeir: Warsha (2021, Libanon & Ranska, 15 min)

Héléna Klotz: Amour Ocean, (2022, Ranska, 30 min)

Ennen torstain näytöstä Elokuvakerho Monroe järjestää Kulttuurivisan Ravintola Rainan tiloissa 18:00 alkaen.

Lisätietoa Arthouse Cinema Niagaran sivuilla.

Are you proud? -elokuvan juliste jossa pride-aiheisia pinssejä ja elokuvan otsikko.

Pride-afterit ja Are You Proud? -elokuva

Pe 16.6.2023 18:00 - 21:00

Ammattiliitto Pro tarjoaa afterwork-hengessä lasilliset ja illan Are You Proud? (2019, UK, 95 min) -dokumenttielokuvan sateenkaarivähemmistöjen yhteisöjen matkasta kohti tasa-arvoa.

Sinuiksi ry:n puheenjohtaja Jari Kuisma aloittaa yhdistyksen tervehdyksellä ja Tamperelainen kansanedustaja Oras Tynkkynen jatkaa kertomalla ajankohtaisista sateenkaarikuulumisista. Lisäksi Ammattiliitto Pron Tampereen aluetoimiston sopimusasiantuntija Petri Jokiranta kertoo, miten Pro on mukana edistämässä syrjimätöntä työelämää. Ilta jatkuu dokumenttielokuvalla Are You Proud? -elokuvalla, joka yhdistää harvinaista arkistomateriaalia ja nostaa esiin sateenkaariyhteisöjen taistelua sekä historiassa ja nykyhetkessä samalla kun se esittää haastavia kysymyksiä tulevaisuuden suhteen. (K18, anniskelunäytös)

Lisätietoa Arthouse Cinema Niagaran sivuilla.

Tapahtumapaikka: Arthouse Cinema Niagara, Kehräsaari B-talo, 33200 Tampere (https://www.arthousecinemaniagara.fi/fi/info#sijainti
Esteettömyystiedot: https://www.arthousecinemaniagara.fi/fi/info/esteettomyys

Ei ilmoittautumista. Lipunmyynti sijaitsee aularavintola Cafe & Bar Rainan tiloissa ja on avoinna puoli tuntia ennen näytöstä, hinta 8 € / Sinuiksi ry:n jäsenkortilla 6 €. Perjantain afterit ja elokuvanäytös ilman pääsymaksua.

Lisätietoja: Jari Kuisma, puheenjohtaja@pirkanmaanseta.fi

Manse Pride -elokuvien juliste jossa näytösten tietoja ja kuvia elokuvista.