Sinuiksi ry:n puheenjohtaja toivottaa kaikki tervetulleiksi

14.5.2024

Olen ylpeä voidessani toivottaa teidät kaikki tervetulleiksi juhlistamaan Manse Pride -viikkoa Tampereella. Tänä vuonna meillä on erityinen syy juhlaan, sillä Sinuiksi ry:n järjestämä jokavuotinen pride-tapahtuma täyttää kunnioitettavat 10 vuotta. Teemamme "Yhdessä entistä vahvempina" kuvastaa sitä henkeä, joka on tuonut meidät tähän pisteeseen: yhteisön voimaa sekä vuosien aikana tehdyn työn määrää.

Vuodesta 2014 lähtien olemme kasvaneet ja kehittyneet yhdeksi Suomen suurimmista ja
vaikuttavimmista pride-tapahtumista. Manse Pride on osoittanut, että voimme yhdessä luoda turvallisempia tiloja ja antaa puheenvuoron ihmisjoukolle, joka ansaitsee tulla kuulluiksi. Pride-työmme on vakaammalla pohjalla kuin koskaan aiemmin, ja siitä kiitos kuuluu yhteistyökumppaneillemme ja sponsoreillemme, erityisesti Tampereen kaupungille pääyhteistyökumppanina.

Järjestökenttä on tulevaisuudessa vaikean paikan edessä, sillä rahoitukseen budjettiriihessä
suunnitellut leikkaukset tuovat merkittäviä haasteita toiminnan ja vaikuttavuuden ylläpitämiselle nykytasolla. Leikkaukset vaarantavat kolmannen sektorin toimintavarmuuden ja toteutuessaan loisivat painetta muun muassa hyvinvointialueille sekä aiheuttaisivat lisääntynyttä syrjäytymisen riskiä jo valmiiksi marginalisoiduille ryhmille. On selvää, että rahoituspohjaa pitää tarkastella uusin silmin ja esimerkiksi jäsenmaksujen ja lahjoitusten merkitys korostuu varmasti tulevaisuudessa. Manse Pride tarjoaa meille loistavan alustan näkyvyydelle sekä uniikin tilaisuuden vaikuttaa, näkyä ja osallistua – olitpa sitten marssija, vapaaehtoinen, sponsori tai tapahtuman järjestäjä.

Kutsun sinut sydämellisesti osallistumaan tähän merkitykselliseen tapahtumaan.
Vapaaehtoisten rekrytointi on nyt käynnissä, ja tarvitsemme monenlaisia taitoja ja kykyjä
taataksemme, että tapahtumamme on jälleen unohtumaton. Myös tapahtumahaku on nyt auki ja toivommekin erityisesti ilmaisten, matalan kynnysten tapahtumien löytävän
tapahtumakalenteriimme. Yhtä tärkeää on tietyisti myös viikon laajasta tapahtumatarjonnasta nauttiminen sekä marssiin ja puistojuhlaan osallistuminen.

Tuleva Pride-viikko on loistava tilaisuus jälleen nostaa esiin tasa-arvoon liittyviä ajankohtaisia
aiheita, osoittaa tukemme toisillemme ja juhlia kaikkea sitä, mitä olemme saavuttaneet yhdessä. Pienilläkin teoilla on merkitystä, ja jokainen osallistuja on tärkeä lisä tähän yhteisön
voimanosoitukseen.

Rohkaisen kaikkia liittymään mukaan juhlimaan kanssamme ja osallistumaan marssiin yhdenvertaisuuden ja tasa-arvon puolesta. Prideille osallistuminen voi kuitenkin syystä tai toisesta olla yksilölle mahdotonta, joten yhdistyksemme jälleen tänäkin vuonna marssii myös kaikkien niiden yhteisömme jäsenten puolesta, jotka eivät pysty osallistumaan marssiin.

Nähdään marssilla, tapahtumissa ja juhlissa – yhdessä teemme tästä vuodesta entistäkin
merkityksellisemmän.

Toivotan teille inspiroivaa ja iloista Manse Pride -viikkoa. Tavataan Tampereella!

Sateenkaarevin terveisin,
Jari Kuisma