Tervetuloa juhlimaan Manse Pridea 2023! 🌈

12.6.2023

Tervetuloa osallistumaan tänään alkavaan Manse Pride 2023 -tapahtumaan, joka järjestetään Sinuiksi ry:n toimesta yhteistyössä Tampereen kaupungin kanssa. Tämä vuosittainen tapahtuma pyrkii edistämään seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen tasa-arvoa ja oikeuksia, ja tänä vuonna meillä on entistä enemmän syitä juhlaan. Sinuiksi ry juhlistaa tänä vuonna 50-vuotista taivaltaan, mikä antaa lisämerkitystä tämän vuoden Pride-tapahtumalle.

Tapahtuman tiedot

Manse Pride järjestetään 12.6. - 17.6. ja viikon aikana on tänä vuonna yli 80 tapahtumaa. Kannustamme kaikkia tasa-arvon, itseilmaisun ja inklusiivisuuden kannattajia liittymään mukaamme juhlimaan Manse Pridea ja löytämään omat tavat osallistua toimintaan ja juhlintaan. Virallisen ohjelman osana järjestetään erityinen 50-vuotisjuhlanäyttely Tampere-talon Talvipuutarhassa. Se on upea tilaisuus uppoutua yhteisömme rikkaaseen historiaan ja saavutuksiin Tampereella. Kattavan tapahtumaohjelmiston löydät osoitteesta https://www.mansepride.fi/ohjelma/.

Yhdistyksen avoimien ovien päivä

Yhdistyksemme avoimien ovien tapahtuma on tiistaina 13.6. klo 13:00 – 17:00, tällöin myös osa Manse Priden ja juhlavuoden tuotteista on ensimmäistä kertaa myynnissä, mutta tuotteita myydään myös puistojuhlassa Sinuiksi ry:n pisteellä. Tuotteita ostamalla tuet järjestömme toimintaa ja halutessasi voit tutustua myös yhdistyksen tukemiseen lahjoittamalla sivulla: Lahjoita | Sinuiksi ry.

Elokuvailtoja

Itseni kaltaisille elokuvaharrastajille haluan suositella Manse Pride -viikon elokuvailtoja, joita olen järjestömme puolesta ollut yhteistyössä suunnittelemassa. Elokuvanäytöksiä ovat:

• Alessandro Guida, Matteo Pilati: Mascarpone (2022) - Maanantaina 12.6.2023, kello 19:00 - 20:45
  • Tampere Film Festival goes Manse Pride -lyhytelokuvanäytös - Torstaina 15.6.2023, kello 19:00 - 21:00 (Ennen torstain näytöstä Elokuvakerho Monroe järjestää Kulttuurivisan Ravintola Rainan tiloissa klo 18:00 alkaen.)
  • Pride-afterit ja elokuvanäytös "Are You Proud?" (2019) - Perjantaina 16.6.2023, kello 18:00 - 21:00

Näytöksistä saa alennusta Sinuiksi ry:n jäsenkortilla ja perjantain näytös aftereineen on ilmainen. Lisätietoja elokuva-iltoihin liittyen löydät verkkosivuiltamme sivulta: Manse Pride -viikon elokuvaillat | Sinuiksi ry.

Marssi ja pääjuhla

Manse Pride -viikon huipentuma on tietysti marssi, pääjuhla sekä Leimarit lauantaina. Marssi lähtee liikkeelle Koskipuistosta klo 15:00 ja kulkee Kyttälän, Rongankadun alikulun ja Tammelan kautta Sorsapuistoon, jossa pääjuhla järjestetään. Pääjuhlan pääesiintyjänä tulee olemaan mahtava Knife Girl. Lisätietoja löydät osoitteista https://www.mansepride.fi/marssi/ ja https://www.mansepride.fi/paajuhla/.

Yhteistyökumppanit

Haluan ilmaista kiitollisuutemme pääkumppaneillemme, Tampereen kaupungille, Goforelle, Suomen Punaiselle Ristille ja Amnesty Internationalille. Kiitämme myös Queer Joeta, Siili Solutions Oyj:tä ja Ravintola Mixeitä arvokkaasta tuesta osana yhteistyökumppaneitamme.

Juhlikaamme yhdessä ja jatkakaamme yhteistä matkaamme kohti hyväksyvämpää yhteiskuntaa. Manse Pride ei ole pelkästään ilonaihe, vaan myös tärkeä kannanotto tasa-arvon puolesta käytävässä taistelussa. Meidän on varmistettava, että tasa-arvoasiat pysyvät jatkossakin Suomessa esillä ja meillä on vielä paljon työtä edessämme.

Sinuiksi ry:n puheenjohtaja Jari Kuisma

Pride-humuisin terveisin,